24.3.10

Filosofisch Elftal over katholieke liederen

Ik mocht weer eens de wei in: Trouw had me in het Filosofisch Elftal opgesteld om met prof. Paul van Tongeren van gedachte te wisselen over het besluit van de Rooms-Katholieke Kerk in Nederland in Nederland om bepaalde liederen - vooral die van Huub Oosterhuis - niet meer op een lijst met aanbevolen liederen te plaatsen. Ik bewonder natuurlijk de wijsheid van de Kerk om de kwaliteit van haar eigen traditie streng te bewaken. Het verslag van de discussie kunt u hier lezen (maar die man op de foto ben ik volgens mij helemaal niet).

2 comments:

Unknown said...

Verder staat er ten onrechte: "Bart Jan Spruyt (...) (links)".

Erlkönig said...

@ Bart Jan S. (al dan niet links of rechts op de foto)

Als we nu eens in ons gedachtenlaboratorium het katholieke geestelijke gezag en haar censoren vervangen door conservatieve imams en oelama. Is er wezenlijk verschil in hun aanspraak op hun eigen traditie en regels?